یکی از مقاصد صادراتی کشور ما صادرات به کانادا است. کانادا کشوری در شمال قاره آمریکا است و آب و هوای سرد و زمستانهای طولانی آن باعث شده که برای تأمین بعضی محصولات نیاز به واردات داشته باشد. تجارت با کشور کانادا هم مثل هر کشور دیگری قوانین و شرایط خاص خود را دارد که ما در این مقاله به آن میپردازیم. کالاهای صادراتی به کانادا، شرایط بستهبندی و نحوه بازاریابی آنها در موفقیت در تجارت صادراتی به کانادا نقش دارد.
کانادا و ایران از سال 2012 هیچ گونه روابط دیپلماتیک رسمی ندارند. خدمات کنسولی و پاسپورت کانادا از طریق دیگر نمایندگیهای دیپلماتیک کانادا در دیگر کشورهای خاورمیانه ارائه میشود در حالی که ایران دارای بخشی از منافع سفارت پاکستان در واشنگتن است. بر اساس گزارشها، نخست وزیر جاستین ترودو که در سال 2015 روی کار آمد، روابط خود با ایران را بررسی میکند و مانند اکثر کشورها، پس از توافق هستهای ایران در ژوئیه 2015، بیشتر تحریمهای اقتصادی خود را لغو کرد.
ویژگیهای سیاسی و اقتصادی کشور کانادا
کانادا از کشورهای مشترکالمنافع بوده و تحت حکومت ملکه انگلیس قرار دارد. حکومت این کشور «دموکراسی پارلمانی فدرال» است به این معنی که علاوه بر ملکه، یک دولت فدرال و دو مجلس سنا و عوام حکومت را تشکیل میدهند.
38,349,000 جمعیت طبق براورد سال 2021 در کانادا زندگی میکنند. پایتخت این کشور «اتاوا» است. و شهرهای ونکوور، مونترآل و تورنتو از شهرهای مهم آن به شمار میروند. 6/6 میلیون نفر از مردم کانادا به زبان فرانسوی صحبت میکنند که 5.6 میلیون نفر از آنها در کبک سکونت دارند. زبان سایر شهرها انگلیسی است.
به جز بخش جنوب غربی که معتدل است، کشور کانادا آب و هوای سرد و قطبی دارد و حتی بیشتر بخشهای آن به دلیل یخبندان خالی از سکنه است.
پایتخت | اتاوا |
شهرهای بزرگ | هالیفاکس، سنت جان، کبک، ونکوور، مونترآل، رجینا و تورنتو |
واحد پول | دلار کانادا (CAD) |
تولید ناخالص داخلی | 1.832 تریلیون دلار (2022) |
جمعیت | 38.516.736 (سال 2023) |
زبان | انگلیسی و فرانسوی |
دین | 15-20% ارتودوکس روسی، 10-15% مسلمان، 2% سایر مسیحیان |
کانادا علاوه بر اینکه کشوری توسعه یافته و با تکنولوژی پیشرفته است، از نظر منابع طبیعی نیز کشوری غنی است. به طوری که از نظر اقتصادی در صنایع خودروسازی، صنایع شیمیایی، صنایع معدنی، فلزی، شیلات، نفت و کشاورزی پیشتاز است. این کشور همچنین در سال 2015 از نظر اقتصادی یازدهمین کشور در جهان شد.
اگر قصد صادرات به کانادا یا هر کشور دیگری را داشته باشید حتما باید از قوانین آن مطلع باشید. جالب است بدانید نظام حقوقی استان کبک متفاوت از سایر استانهای کاناداست. در کبک ترکیبی از نظام حقوقی رومی-ژرمنی (civil law) و سیستم حقوق عرفی (common law) اجرا میشود در حالی که در سایر استانها تنها از سیستم common law استفاده میشود. اما قوانین مربوط به جرم و جنایت در کل کانادا یکسان بوده و توسط مسئولین فدرال مشخص میشود.
بررسی واردات کانادا
به دلیل هممرز بودن کانادا با ایالات متحده امریکا، بیشترین تبادلات تجاری کانادا با این کشور است. حتی طبق گزارشهای معتبر، این دو کشور بیشتری حجم مبادلات تجاری را با یکدیگر نسبت به هر دو کشور دیگری در جهان دارند. در نقشه زیر کشورهایی که بیشتری صادرات را طی سال 2020 به کانادا داشتهاند به ترتیب با رنگهای نارنجی، سبز و آبی روشن نمایش داده شدهاند و اگر شما قصد صادرات به کانادا را داشته باشید احتمالا رقبای خود را باید از میان آنها بیابید.
کشور | ارزش واردات (هزار USD) سال 2022 | تراز تجاری در سال 2022 (هزار USD) | درصد رشد سالانه واردات طی سالهای 2018 تا 2022 | درصد سهم کشور در واردات کانادا |
---|---|---|---|---|
کل جهان | 567.825.579 | 29.359.374 | 5 | 100 |
ایالات متحده آمریکا | 278.764.435 | 181.128.573 | 4 | 49.1 |
چین | 76.917.780 | 54.882.701- | 8 | 13.5 |
مکزیکو | 31.155.354 | 24.216.155 | 1 | 5.5 |
آلمان | 17.246.496 | 11.472.058- | 4 | 3 |
ژاپن | 13.133.962 | 689.200 | 0 | 2.3 |
جمهوری کره | 10.162.208 | 3.519.339- | 8 | 1.8 |
ویتنام | 9.875.418 | 9.182.704- | 24 | 1.7 |
ایتالیا | 9.303.133 | 7.107.845- | 8 | 1.6 |
چین تایپه | 7.266.613 | 5.286.138- | 14 | 1.3 |
انگلستان | 6.643.378 | 7.339.436 | 2- | 1.2 |
کشور آمریکا از اولین و بزگترین کشورهای صادرکننده کالا به کانادا به شمار میرود. کشور کانادا در سال 2022 برابر با 567.825.579 USD واردات داشته است که بیشترین مقدار آن را که 278.764.435 USD است از کشور آمریکا وارد کرده است.
در ستون تراز تجاری جدول میتوان به نسبت صادرات و واردات محصولات پی برد. صادرات کشور کانادا برای محصولاتی که تراز تجاری مثبت دارند بیشتر از واردات آن محصولات است. این نشان میدهد هدف کانادا از واردات آنها عموما فراوری و صادرات آن به کشورهای دیگر است. به عبارت دیگر، کانادا آن محصولات را ریاکسپورت میکند. این در حالی است که محصولات با تراز تجاری منفی عموما مصرف داخلی دارند.
همانطور که در جدول بالا مشاهده میشود، رشد سالانه واردات کانادا طی سالهای اخیر 5% بوده. کشور کانادا محصولات و کالاهای بسیاری را از کشورهای نامبرده شده وارد میکند. اما حوزه واردات این کشور به طور کلی براساس جدول زیر است:
HSکد | محصول | ارزش واردات (USD) سال 2022 | درصد رشد سالانه واردات طی سالهای 2018 تا 2022 | درصد سهم واردات نسبت به واردات جهانی |
---|---|---|---|---|
- | مجموع | 567.825.579 | 5 | 2.3 |
84 | ماشین آلات، لوازم مکانیکی، رآکتورهای هستهای، بویلر و از این قبیل | 80.375.048 | 3 | 3 |
87 | وسایل نقلیه و لوازم جانبی آنها به جز راهآهن و تراموا | 78.983.043 | 0 | 4.9 |
85 | ماشین آلات برقی وتجهیزات و قطعات آن؛ ضبط صوت وتولیدکنندگان، تلویزیون | 52.900.656 | 4 | 1.4 |
27 | سوخت های معدنی، روغنهای معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آن ها؛ مواد قیر معدنی | 44.850.834 | 3 | 1.2 |
39 | پلاستیک و مشتقات آن | 22.501.712 | 8 | 2.8 |
30 | محصولات دارویی | 21.4.9.466 | 15 | 2.4 |
71 | مروارید طبیعی یا پرورشی، سنگ های قیمتی یا نیمه قیمتی، فلزات گرانبها، روکش فلزی | 18.971.680 | 24 | 2.3 |
73 | مشتقات حاصل از آهن و فولاد | 14.528.228 | 7 | 3.8 |
90 | تجهیزات نوری، عکاسی، فیلمبرداری، اندازه گیری، چک کردن، دقیق، پزشکی یا جراحی | 14.053.824 | 3 | 2.1 |
99 | کالاهایی که در جای دیگری مشخص نشدهاند | 13.174.380 | 9 | 2.4 |
فهرست کوتاهی از بیشترین محصولاتی که کانادا وارد میکند را در جدول فوق مشاهده میکنید. همان گونه که مشاهده میکنید کانادا 2.3 درصد از واردات جهانی را به خود اختصاص داده است. از میان محصولات و کالاهای وارداتی، بیشترین میزان واردات به ماشینآلات و لوازم مکانیکی تعلق دارد. پس از این کالاها وسایل نقلیه و قطعات آنها، پلاستیک و مشتقات آن و محصولات دارویی قرار میگیرند.
بهترین منبع برای استخراج آمار تجاری، وبسایت تجارت جهانی است که به اختصار تریدمپ نامیده میشود. آموزش کار با این سایت را در مقاله زیر بخوانید.
بیشتر بخوانید: آموزش استفاده از ترید مپ
صادرات ایران به کانادا
ایران و کانادا روابط تجاری خود را از سالهای گذشته شروع کردهاند. در جدول زیر فهرست بیشترین محصولات صادراتی ایران به کانادا را مشاهده میکنید:
نام محصول | ارزش محصولات واردشده در سال 2020 برحسب هزار دلار امریکا | رشد سالانه واردات بین سالهای 2016 تا 2020 |
---|---|---|
تمام محصولات | 25389 | 16- |
میوه و خشکبار خوراکی، پوست مرکبات و خربزه | 15513 | 12- |
اجزای مختلف گیاهان، سبزیجات، میوه و خشکبار فراوریشده | 2429 | 11 |
ماشینآلات، لوازم مکانیکی، راکتورهای هستهای، بویلرها و اجزای آنها | 1303 | 49 |
فرش و سایر انواع کفپوش نساجی | 1168 | 7- |
غلات | 711 | 51 |
محصولات شیرینیپزی شامل غلات، آرد، نشاسته یا شیر فرآوریشده | 516 | 3 |
قهوه، چای و ادویهجات | 507 | 2 |
سبزیجات و ریشههای خوراکی گیاهان مانند ترب | 480 | 2- |
سایر خوراکیهای فرآوریشده | 321 | 2 |
لوکوموتیوهای راهآهن یا تراموا، وسایل راهآهن یا تراموا، وسایل نورد و قطعات آن | 306 | |
شکر قنادی و قند | 293 | 0 |
دانههای روغنی و میوههای روغنی، غلات، دانهها و میوههای مختلف؛ صنعتی یا دارویی | 223 | 8- |
در جدول مشخص است که مقدار رشد صادرات برخی محصولات از ایران به کانادا طی سالهای اخیر قابل توجه بوده؛ برای مثال تمام کالاهای زیر طی سه سال گذشته رشد بالای 20% داشتهاند:
- غلات
- ماشینآلات و لوازم مکانیکی، رآکتورهای هستهای
- مصنوعات پلاستیکی
- اسانسها و فرآوردههای عطرسازی و آرایشی
- مصنوعات سرامیکی
- محصولات صنعت آسیاب، مالت، نشاسته، اینولین، گلوتن گندم
- کفش و از این قبیل
- آلات موسیقی؛ قطعات و لوازم جانبی
- چربیها و روغنهای حیوانی یا گیاهی و فرآوردههای برش آنها چربیهای خوراکی آماده و…
- اسباب بازی، بازی و لوازم ورزشی
- اقلام پوشاک و لوازم جانبی پوشاک، غیر از کالاهای بافتنی یا قلاب بافی
- محصولات چرمی، سراجی کالاهای مسافرتی، کیف های دستی و اقلام مشابه
- حصیر و صنایع دستی بافتنی گیاهی
- کاکائو و فراوردههای کاکائویی
- حیوانات زنده
- پارچههای خاص بافته شده، پارچههای نساجی پرزدار، توری، ملیله، تزئینات، گلدوزی
حتی رشد صادرات برخی محصولات از ایران به کانادا طی سالهای 2016 الی 2020 بیش از 100 درصد بوده که نشان دهنده پتانسیل مناسب آنها برای صادرات به کانادا است. برای مثال:
- پارچههای نساجی آغشته، روکششده یا چند لایه با HS کد 59 و رشد 542 درصدی در صادرات
- مصنوعات لاستیکی با کد 40 و رشد 208 درصدی در صادرات
- نمک، گوگرد، خاک و سنگ، مواد گچ کاری، آهک و سیمان با HS کد 25 و رشد 284 درصدی در صادرات
- مواد آلبومینوئیدی، نشاسته اصلاح شده، چسب، آنزیمها با HS کد 35 و رشد 235 درصدی در صادرات
- پوشاک و اکسسوری پوشیدنی، بافتنی یا قلاب بافی با HS کد 61 و رشد 159 درصدی در صادرات
تا به اینجا با محصولاتی که پتانسیل صادرات به کانادا را دارند و رقبای صادرات به کانادا آشنا شدید؛ اما لازم است قبل از ورود به این بازار با قوانین صادرات به کانادا نیز آشنا باشید. در ادامه توضیحات کاملی در خصوص قیمتگذاری، حمل و نقل، قوانین گمرکی، استانداردهای لازم و نکات لازم برای صادرات به کانادا آشنا خواهید شد.
حمل و نقل از ایران به کانادا
برای صادرات به کانادا، گنجاندن تمام اسناد و مدارک مورد نیاز به همراه بار طی حمل و نقل بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که به دلیل نبود مدارک کافی در مرز و گمرک با مشکل مواجه نشده و وصول کالا به دست مشتری به تأخیر نیفتد.
وجود چهار سند در صادرات تمام محمولهها به کانادا الزامی است:
- فاکتور گمرکی کانادا یا فاکتور تجاری
- بارنامه
- سند مانیفست یا کنترل بار
- اعلامیه صادرات حمل و نقل
برچسبگذاری و بستهبندی استاندارد محصولات صادراتی
تمام محصولات صادراتی به ویژه محصولاتی که به کشورهای پیشرفته صادر میشوند به بستهبندی خوب نیاز دارند. محصولات باید در جعبهها و کارتونهای زیبا و شکیل قرار گرفته و قابل رقابت با سایر محصولات مشابه در بازار هدف باشند.
به علاوه، یکی از ملزمات صادرات محصول برچسبگذاری آنهاست. از آنجا که ارائه اطلاعات دقیق در مورد محصول، کشور سازنده، تاریخ تولید و تاریخ انقضا (در مورد برخی محصولات خاص) و مواد تشکیلدهنده آن به مشتری ضروری است، قطعا یک برچسب حاوی اطلاعات دقیق بر روی محصولات نیاز خواهد بود. بر روی برچسب به اطلاعات زیر اشاره کنید:
- نام محصول
- اینکه به طور طبیعی خشک شده یا شکر اضافه شده است (برای برخی از میوههای خشک شده)
- در مورد آجیل و به خصوص آجیل با پوست باید مشخصات به طور کامل درج شود
- چنانچه میوههای خشک حاوی دانه یا مغز باشند باید بر روی برچسب درج شود.
- رتبهبندی
- مشخصات و سال تولید محصول
دریافت استانداردهای لازم بر حسب نوع محصول و درج آنها بر روی محصول نیز از دیگر الزامات مربوط به بستهبندی و برچسبگذاری محصولات صادراتی است.
ارسال محصولات به شرکتهای لجستیک
بعد از انتخاب محصول و یافتن توزیعکننده مناسب در بازار هدف که در بخش قبل به آن پرداخته شد، و بعد از آماده سازی مدارک لازم و بستهبندی و برچسبگذاری محصولات، نوبت به رایزنی با شرکتهای حمل و نقل یا لجستیکی میرسد. این شرکتها آفرهای مختلف حمل و نقل هوایی، دریایی و بعضاً زمینی را پیش روی شما خواهند گذاشت. لازم به ذکر است این شرکتها مسائل مربوط به کانتینر و … را حل خواهند کرد؛ اما در نهایت این شما هستید که باید با توجه به نیاز محصول خود، کانتینر مناسب را سفارش دهید. توصیه میشود برای محصولات فاسدشدنی حتما از کانتینرهای یخچالی استفاده شود.
بیشتر بخوانید: نحوه تنظیم بارنامه دریایی
گمرک و قوانین گمرکی صادرات به کانادا
قوانین گمرکی عموماً بر نحوه عبور کالا از مرزهای کانادا، با اعمال روشهای گزارشدهی و کنترل بر همه افراد و کالاهای واردشده به کانادا و اعمال عوارض گمرکی مختلف، مالیات و سایر عوارض گمرکی بر کالاهای وارداتی نظارت میکند.
قوانین گمرکی همچنین واردات برخی کالاها را کنترل، محدود و ممنوع میکند. برای مثال صادرات برخی کالاها و به خصوص فناوریها از کانادا به دیگر کشورها ممنوع و محدود شده. محدودیتهای واردات و صادرات میتواند شامل مواردی مانند سلاح گرم، مواد مخدر و اموال فرهنگی و همچنین اقلام نظامی، شفاف و حساس شیمیایی شود.
عوارض گمرکی از طریق اجرای قانون گمرک و تعرفه گمرک بر کالاهای وارداتی اعمال میشود. در حالی که قانون گمرک شامل قوانین اداری لازم برای ارزش افزوده کالاهای وارداتی است، تعرفه گمرک طبقهبندی تعرفه و نرخ عوارض وضع شده برای این کالاها را هنگام وارد شدن به کانادا تعیین میکند.
طبقهبندی تعرفه و قیمتگذاری
در ابتدا کالاهای وارداتی باید شناسایی شوند تا با طبقهبندی آنها تحت رژیم طبقهبندی تعرفه کانادا انجام میشود. سیستم کانادا نیز از سیستم هماهنگ توصیف و کدگذاری کالا یا همان HS کد تبعیت میکند. هرچند اکثر کشورها برای دو رقم آخر این کد قوانین ملی مربوط به خود را دارند.
بیشتر بخوانید: HS کد یا شماره تعرفه گمرک چیست؟
پس از تعیین کلاس تعرفهای مناسب و نحوه تعرفه، ارزش کالا باید تعیین شود تا بتوان نرخ تعرفه را برای برخی از عوارض شناخته شده اعمال کرد.
کانادا از کد ارزشیابی GATT استفاده میکند که برای ارزشگذاری کالاها برای اهداف گمرکی مورد استفاده اکثر کشورهای صنعتی از جمله ایالات متحده و اتحادیه اروپا است و همچنین توسط همه اعضای WTO تصویب شده است.
کد ارزشگذاری کانادا در بخشهای 43 تا 53 قانون گمرک آمده است و در برنامه کاربردی آن به تفصیل مشخص شده. موضع آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) در مورد ارزشگذاری نیز منجر به بسیاری از مسائل مربوط به ارزشگذاری شده است (به عنوان مثال، رفتار با حق امتیاز) که در دادگاههای قابل اجرا کانادا مورد رسیدگی قرار گرفته است و سایر کشورها نیز آنها را از نزدیک زیر نظر دارند.
قوانین و مقررات صادرات به کانادا
همانطور که پیشتر نیز بیان شد، صادرات هرگونه کالا به کشورهای دیگر و به ویژه کشورهای اروپایی، قوانین و مقررات خاص خود را دارد که باید مورد توجه صادرکنندگان قرار گیرند. از آن جایی که کشور کانادا قوانین سفت و سختی برای حمایت از مصرفکنندگان دارد، تمامی محصولات و کالاهای وارداتی به این کشور باید از استانداردهای کامل بهداشتی و همچنین کیفیت و درجه بندی بسیار بالایی برخوردار باشند. از جمله قوانین صادرات به این کشور میتوان به دریافت کد تجاری (این کد را باید از اداره امور گمرک کانادا دریافت کنید) و دریافت مجوزهای گمرکی اشاره کرد.
تعرفههای صادرات کالا به کانادا
از آنجایی که کانادا یکی از کشورهای اروپایی است، برخی از تعرفهها و قوانین وارداتی آن نیز مانند سایر کشورهای اروپایی خواهد بود. در ادامه برخی از مهمترین و اساسیترین تعرفههای صادراتی به این کشور ذکر شده است.
- الزام به اینکه مجوز، مجوز، تأیید یا مجوز مربوط به یک محموله، قبل از انجام واردات، به دلایل SPS از یک سازمان دولتی مربوطه دریافت شود.
- الزامی که واردکنندگان (شرکت واردکننده) باید دارای مجوز، ثبت، دریافت مجوز، مجوز یا هر نوع تاییدیه دیگری برای انجام تجارت واردات برخی محصولات باشند. برای دریافت چنین تأییدیه، واردکنندگان ممکن است نیاز به رعایت برخی الزامات، اسناد و هزینه های ثبت داشته باشند. این شامل مواردی می شود که ثبت / مجوز موسساتی که محصولات خاصی را تولید می کنند مورد نیاز است. این مجوز به هر محموله مرتبط نیست، بلکه بر روی واردکنندگان اعمال می شود تا به طور قانونی در تجارت واردات برخی محصولات شرکت کنند.
- اقدامی که حداکثر حد باقیمانده (MRL) یا حد تحمل موادی مانند کودها، آفتکشها و برخی مواد شیمیایی و فلزات در غذا و خوراک را که در طی فرآیند تولید استفاده میشوند، اما جزء مواد مورد نظر آنها نیستند، تعیین میکند. حداکثر سطح (ML) برای آلاینده های غیر میکروبیولوژیکی.
- محدودیت یا ممنوعیت استفاده از برخی مواد موجود در غذا و خوراک. این شامل محدودیت هایی برای مواد موجود در ظروف غذا است که ممکن است به غذا منتقل شوند.
- گواهی انطباق با مقررات معینی که توسط کشور واردکننده مورد نیاز است اما ممکن است در کشور صادرکننده یا واردکننده صادر شود.
- بازرسی محصول مورد نیاز کشور وارد کننده ممکن است توسط نهادهای دولتی یا خصوصی انجام شود. شامل تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی نمی شود.
- الزام به افشای اطلاعاتی که اجازه میدهد محصول را در مراحل تولید، پردازش و توزیع دنبال کنید، از جمله الزامات ثبت سوابق.
- الزامی که کالاها باید مستقیماً از کشور مبدا و بدون توقف در کشور ثالث ارسال شوند.
لازم به ذکر است که تمامی موارد فوق بر اساس اطلاعات ثبت شده در مکمپ نوشته شده است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قوانین و تعرفههای صادرات به کشور کانادا میتوانید به وبسایت آن مراجعه نمایید.
کار با ابزارهای صادراتی، تحلیل اطلاعات تجاری، جلب اعتماد مشتریان خارجی، یافتن مشتری خارجی، فرایندهای عملیاتی صادرات
3 نکته برای صادرات به کانادا
همه کالاهای صادراتی را به فرانسوی و انگلیسی ترجمه کنید.
کانادا 2 زبان رسمی دارد؛ انگلیسی و فرانسوی. قوانین زبانی در کانادا بسته به استان وجود دارد که مشاغل را ملزم به ترجمه تمام مطالب و هر چیزی که مشتری با آن روبرو باشد به زبان فرانسه میکند.
کانادا از لحاظ فرهنگی ریشه در اصل و نسب فرانسوی خود دارد و ضروری است که شرکتها برای تجارت با کشور کانادا محصول خود را تعیین کرده و ترجمه دقیق را با در نظر گرفتن آن ارائه دهند. گول نخورید، فرانسوی کانادایی و فرانسوی که در فرانسه صحبت میشوند دارای تفاوتهای زیادی هستند. اطمینان حاصل کنید که با یک شرکت ترجمه حرفهای که از گویندههای NATIVE زبان مقصد استفاده میکند ، همکاری کنید.
ویژگیهای محصول یا خدمات را مبالغه نکنید.
صداقت در فرهنگ کانادایی بسیار ارزشمند است. در جلسات خود برای تجارت با کشور کانادا ضروری است که در مورد ویژگیهای ارائه شده بیش از حد تبلیغ نکنید، مبالغه نکنید و دروغ نگویید.
همین امر در مورد بازاریابی محصولات شما برای شهروندان کانادایی نیز صدق میکند. تبلیغ محصول با مزایا و ویژگیهای مبالغهآمیز، شانس سودآوری شما را محدود میکند؛ چراکه محصول در نهایت به دست مصرفکنندگان رسیده و با مشخص شدن کیفیت واقعی، نسبت به نام تجاری شما بی اعتماد میشوند.
تمرکز بر هویت کانادایی
کاناداییها به هویت فرهنگی خود اهمیت میدهند و با خارجیهایی که سعی میکنند فرهنگ خود را به آنها تحمیل کنند، مهربانی نمیکنند. پیام خود را بر این نکته متمرکز کنید که محصول یا خدمات شما چگونه به نفع مردم کانادا خواهد بود و چگونه میتوان آن را در هویت کانادایی ادغام کرد. به یاد داشته باشید که شما در کشور کانادا مهمان هستید و موفقیت شما بستگی به پذیرش آنها دارد.
بازاریابی محصولات در کانادا
در نهایت یکی از مواردی که نقش مهمی در تعداد فروش و سود شما خواهد داشت بازاریابی و تبلیغات خوب است. قبلا در مورد تأثیر تبلیغات در کسب سود بیشتر و فروش توضیح دادهایم.
بیشتر بخوانید: 10 قانون بازاریابی بینالمللی
بیشتر بخوانید: ترندهای مصرفکنندگان در سال 2020
سوالات خود در خصوص صادرات به کانادا را میتوانید در کامنتها از ما بپرسید. همچنین نظرات گرانبهای شما در رابطه با این مقاله به ما کمک خواهد کرد تا مقالات مفیدتری برای شما عزیزان آماده کنیم.
9 پاسخ
با سلام. خواهشمندم نسبت به صادرات کاشی و سرامیک از ایران به کانادا راهنمایی فرمایید.
متشکرم
سلام جناب علی. به زودی مطلبی در مورد صادرات کاشی و سرامیک منتشر میکنیم و در اون به طور مفصل در مورد بازارهای مناسب کاشی و سرامیک بحث خواهیم کرد.
سلام
درخصوص بازار خرما و نحوه صادرات آن به کانادا لطفا راهنمایی بفرمایید
سلام جناب زیارتی عزیز، در مورد صادرات خرما یه مقاله کامل هست که میتونید مطالعه بفرمایید:
آموزش جامع صادرات خرما
اما به دستور شما یه مطلب اختصاصی هم در مورد صادرات خرما به کانادا می نویسیم.
سلام
لطفا درمورد صادرات تنباکوی معسل قلیان به کانادا اعم از قوانین گمرکی کشورکانادا و قانون
مالیاتی ویا هر مطلب خاصی دراین ارتباط راهنمایی فرمایید
باسپاس
سلام جناب زارع، میتونید با استفاده از سایت مک مپ اطلاعات مورد نظرتون رو به دست بیارید. آموزش استفاده از مک مپ رو در سایت قرار دادیم: https://solotis.ir/blog/macmap-guide/
سلام و عرض ادب
بفرمایید در خصوص سبزیجات خشک چطور میتونم به استانداردهای مورد تایید دولت کانادا دسترسی پیدا کنم ؟
سلام وقتتون بخیر، در خصوص صادرات داروهای گیاهی راهنمایی میفرمایید
متشکرم از مطالب خوب و مفید شما