info@solotis.ir             09201126474            021-28426286
لوگو سولوتیس

بررسی فرصت های صادرات به برزیل

صادرات به برزیل
فهرست مطالب

برای کشف فرصت‌های صادرات به برزیل باید به شناخت خوبی از این کشور رسید. مواردی چون موقعیت جغرافیایی، جمعیت، درآمد سرانه، فرهنگ و مواردی از‌این‌دست می‌تواند تعیین کننده نیاز‌ها و در نتیجه تقاضای برزیل برای خرید کالا‌های مختلف باشد. چراکه این مجموعه نیاز‌ها و تقاضا است که مقدار صادرات و واردات یک کشور و نوع کالا‌های صادراتی و وارداتی را تعیین می‌کند. خواه این نیاز‌ها برای تامین کالا‌های مورد نیاز مردم بوده یا به جهت تامین کسری‌های مالی و با هدف چرخاندن چرخ‌های اقتصادی برزیل به وجود آمده باشد. در این مبحث، شرایط صادرات به برزیل و پتانسیل های صادرات به برزیل در سالهای آتی را هم بررسی خواهیم کرد.

بررسی ویژگی‌های کشور برزیل

برزیل کشوری است که سیاست اقتصادی مبتنی بر صنعت را پیش گرفته و نه تنها از نظر تولیدی بلکه از نظر واردات نیز بیشتر وابسته به محصولات صنعتی یا مواد اولیه آنهاست. اما این فقط یک نگاه کلی به برزیل است و تعیین بهترین محصولات برای صادرات به برزیل نیاز به بررسی های عمیق و دقیق تری است که در ادامه به آن میپردازیم.

قطعاً برزیل را باید با توجه به حضورش در نیمه پایینی قاره امریکا بررسی کرد. حضور این کشور در امریکای جنوبی، اطلاعات زیادی در مورد فرهنگ و نوع زندگی مردمان آن به دست می دهد که بدون شک در نوع تعامل تاجران و نوع کالاهای مورد نیاز بی‌تأثیر نخواهد بود. اما آنچه در مورد برزیل بسیار معروف شده موسیقی، فوتبال، قهوه، تنوع غذا و کارناوال سالانه آن است.

محل کشور برزیل روی نقشه و فاصله ایران از برزیل برای صادرات - نقشه کشور برزیل - پرچشم کشور برزیل

جمعیت برزیل، در سال 2023، با 219 میلیون نفر و رشد 0.64 درصدی، به آرامی رو به کاهش است نمودار جمعیتی برزیل، نشان می‌دهد افراد 20 تا 50 ساله جمعیت بیشتری نسبت به دیگر سنین دارند و در نتیجه نیازهای این دسته افراد بیشتر باید مورد توجه قرار بگیرد. این افراد که نیمی سفیدپوست، نیمی دورگه و درصد کمی سیاه پوست هستند، اکثراً به زبان پرتغالی و اسپانیایی صحبت کرده و دین مسیحی (عمدتاً کاتولیک) دارند.

هرم جمعیت برزیل برای بررسی نیاز برزیل و صادرات به برزیل

طی سال‌های گذشته، اقتصاد برزیل از کووید 19 و باران های جنگلی ناشی از جنگل زدایی آسیب دیده و دولت را به انجام اصلاحات ساختار اقتصادی واداشته است. به طور کلی باید در نظر داشت که جنگل‌زدایی جنگل‌های آمازون، محدودیت‌های صنعتی برای برزیل به وجود آورده و با توجه به مدل رشد اقتصادی مبتنی بر صنعت این کشور، منجر به نابرابری بالای درآمدی شده است. با این حال، تولید ناخالص داخلی برزیل در سال 2021 به طور متوسط 3.128 تریلیون دلار بوده است که نسبتاً مقدار خوبی است.

کشور برزیل از چند ایالت تشکیل شده که هرکدام فرماندار، شهرداری، شورای قانون گذاری و مجلس خاص خود را دارد. با این حال همگی تحت حاکمیت یک دولت مستقل قرار دارند که هر چهار سال به واسطه رأی عموم مردم انتخاب می‌شود. مهم‌ترین شهرهای بزریل از نظر جمعیت عبارت از برزیلیا (پایتخت)، سائوپائولو (مرکز صنعتی و یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان)، ریودوژانیرو ( پایتخت و مرکز صنعتی برزیل قبل از جنگ جهانی)، سالوادور (پایتخت پیشین، محل برگزاری جشن‌ها و ثروتمندترین شهر شمالی برزیل و معروف به پایتخت افریقایی‌های برزیل) هستند. البته که سالوادور در کنار شهر پارا در زمره بنادر مهم این کشور قرار دارند.

پایتخت برزیلیا
شهرهای بزرگ سائوپائولو، سالوادور
تولید ناخالص داخلی 3.128 تریلیون دلار (در سال 2021)
واحد پول رئال R$ (BRL)
جمعیت 218.689.757 (در سال 2023)
زبان پرتغالی (زبان رسمی)، اسپانیایی (در مناطق مرزی و مدارس)، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، انگلیسی و زبان های مختلف امریکایی کمتر معروف
دین کاتولیک رومی 64.6%، سایر انواع کاتولیک 0.4%، پروتستان 22.2%، سایر مذاهب مسیحی 0.7%، روح گرا 2.2%، سایر 1.4%، هیچکدام 8%، نامشخص 0.4%

برای اینکه زیره به کرمان نبریم، واجب است تولیدات و دارایی های کشور مقصد مورد توجه قرار گیرد. در مورد برزیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معادن طبیعی شامل آلومینا، بوکسیت، بریلیم، طلا، سنگ آهن، منگنز، نیکل، نیوبیم، فسفات، پلاتین، تانتالیوم، قلع، عناصر خاکی کمیاب، اورانیوم، نفت، انرژی آبی و چوب
  • محصولات کشاورزی شامل نیشکر، سویا، ذرت، شیر، کاساوا، پرتقال، مرغ، برنج، گوشت گاو و پنبه
  • تولیدات صنعتی از قبیل منسوجات، کفش، مواد شیمیایی، سیمان، چوب، سنگ آهن، قلع، فولاد، هواپیما، وسایل نقلیه موتوری و قطعات، سایر ماشین آلات و تجهیزات

چه محصولاتی به برزیل صادر کنیم؟

از جمله مواردی که برای شروع روابط تجاری با یک کشور باید قطعا مورد بررسی قرار بگیرد، سابقه صادرات و واردات آن کشور است. به این ترتیب نیاز بازار هدف به هر محصول مشخص شده و حتی می توان به صعودی یا نزولی بودن روند یا به شرکای تجاری آن بازار نیز پی برد. تحقیقات ما نشان میدهد که بیشترین نیاز کشور برزیل برای صادرات به مواد شیمیایی، پلاستیکی، معدنی و تجهیزات صنعتی است. اما این اطلاعات چطور به دست آمده اند؟

یکی از منابع معتبر برای این منظور، سایت تجارت جهانی تریدمپ است که در مقاله آموزش کار با تریدمپ به صورت ویدئویی نحوه استخراج اطلاعات از آن را شرح دادیم.

 تریدمپ محصولات وارداتی برزیل را در سال 2022 به این شرح گزارش کرده است:

(محصولات این جدول به ترتیب ارزش واردات مرتب شده و نرخ ها بر حسب هزار دلار امریکاست)

HS کد عنوان محصولات ارزش واردات محصول تراز تجاری درصد رشد سالانه از نظر ارزش واردات بین سالهای 2022-2018
کل همه محصولات 272.701.734 61.761.354 11
27 مواد قیری، معدنی، سوخت های معدنی و محصولات جانبی 49.525.098 7.326.255 16
84 رئاکتورهای هسته ای و سایر تجهیزات مرتبط 34.460.084 22.012.548- 16
85تجهیزات، ماشین ها و قطعات الکتریکی 30.297.105 25.983.648- 9
31 انواع کود 24.785.390 24.486.261- 30
29 مواد شیمیایی آلی 18.265.717 15.524.009- 14
87 وسایل نقلیه غیر از ریل و متعلقات 16.660.673 4.270.525- 5
39 پلاستیک و مصنوعات پلاستیکی 10.275.461 6.452.160- 10
30 محصولات دارویی 10.144.630 8.702.180- 12
38 محصولات متفرقه شیمیایی 9.306.344 7.877.531- 16

طبیعی است که واردات میوه و سبزیجات از اولویت‌های کشور سرسبزی چون برزیل نباشد. با توجه به جدول، بیشترین نیاز این کشور به مواد شیمیایی، پلاستیکی، معدنی و تجهیزات صنعتی چون رئاکتور، لوازم الکتریکی و … محدود می شود.

تراز تجاری این محصولات نشان می‌دهد که از میان همه این محصولات وارداتی، سوخت‌ها و مواد معدنی برای مصارف داخلی برزیل وارد شده‌اند و سایر موارد احتمالا بیشتر برای اهداف ری‌اکسپورتری مصرف دارند.

وقتی در تریدمپ، محصولات وارداتی برزیل را به ترتیب درصد رشد واردات مرتب کنیم، متوجه خواهیم شد که اسلحه و مهمات، نیکل، کود، چرم و پوست خام، هواپیما و فضاپیما و آهن و استیل بیشترین رشد را بین سالهای 2018 تا 2022 به خود دیده‌اند. این واقعیت، مهر تأییدی بر نیاز برزیل به واردات کالاهای صنعتی است. پس اگر تولیدکننده یا تأمین کننده این دست از محصولات هستید، وقت آن است که به دنبال پیدا کردن اطلاعات تماس تاجران برزیلی باشید و برای برقراری اولین ارتباط، وقت را تلف نکنید.

نقشه کشورهای صادرکننده به برزیل و آمار صادرات کشورهای مختلف به برزیل

اگر تصمیم به صادرات به برزیل گرفته باشید باید رقبای خود را بشناسید و برای خود مزیت‌های رقابتی تعریف کنید. ما یک مقاله کامل در مورد مواردی که در تجزیه و تحلیل رقبا باید مورد توجه قرار بگیرند نوشته‌ایم که می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند.

از نقشه بالا این طور استنباط می شود که در صادرات به برزیل باید با رقبای امریکایی و چینی رقابت کنید و از آنجا که بیشتر محصولات صادراتی در حوزه کالاهای صنعتی و کودها هستند، باید محصول شما توان رقابت با محصولات صنعتی و کودهای امریکایی و چینی را داشته باشد. با کمی تحقیقات بازار، می توانید از سطح کیفی محصول خود در مقایسه با رقبا آگاه شده و کم و کاستی‌ها را برطرف نمایید. چک لیست تحقیقات بازار را از این صفحه مطالعه کنید.

لیست محصولات وارداتی برزیل

در جدول قبل، محصولاتی با HS کد دو رقمی را مورد بررسی قرار دادیم که شامل مجموعه ای از محصولات جزئی‌تر می شدند. در اینجا لیستی از محصولات وارداتی برزیل با HS کد 6 رقمی را برایتان فهرست کرده‌ایم. برای اطلاعات بیشتر در مورد HS کدها می‌توانید از مقاله HS کد چیست استفاده کنید؛ اما به طور کلی، یک محصول با HS کد دو رقمی شامل مجموعه‌ای از محصولات مشابه با دسته‌بندی یکسان است و یک محصول با HS کد 6 رقمی شامل محصولات نهایی جزئی‌تر است.

HS کد عنوان محصولات ارزش واردات محصول تراز تجاری درصد رشد سالانه از نظر ارزش واردات بین سالهای 2022-2018
کل همه محصولات 272.701.734 61.761.354 11
271019 فراورده ها و روغن‌های متوسط حاصل از نفت یا مواد معدنی قیر، به جز بیودیزل 16.535.004 4.211.843- 18
310420 پتاسیم کلراید برای استفاده به عنوان کود 8.744.634 8.738.149- 26
271012 فراورده ها و روغن های سبک حاصل از مواد معدنی قیری 7.034.654 6.326.161- 5
854140 دستگاه های نیمه هادی حساس به نور شامل سلول های فتوولتائیک خواه در مونتاژ شده باشند یا نه 5.269.433 5.267.351- 61
270112 زغال سنگ قیری، اعم از پودر شده یا غیرآگلومره شده 4.983.442 4.895.184- 11
310210 اوره بسته بندی نشده (محلول در آب یا غیرمحلول) 4.509.034 4.456.128- 33
310540 آمونیوم دی هیدروژن ارتوفسفات «مونوآمونیوم فسفات» اعم از مخلوط یا غیر مخلوط با دی آمونیوم 3.750.412 3.746.190- 31
271111 گاز طبیعی مایع شده 3.443.850 3.440.266- 54
380893 علف‌کش، محصولات ضد جوانه‌زنی و تنظیم‌کننده‌های رشد گیاه، به صورت بسته بندی شده 3.264.475 3.176.792- 39

طبق آماری که ترید مپ در سال 2022 ارائه داده است، بیشترین واردات برزیل از نظر ارزش دلاری شامل محصولات مراقبت از گیاهان و فراورده های حاصل از سوخت های فسیلی است.

یکبار دیگر به تراز تجاری محصولات این جدول نگاهی بیندازید. مشاهده می کنید که اکثرا مشابه به ارزش وارد شده و به مقدار منفی است که به معنای مصرف تمام یا بخش بزرگی از آن محصول در داخل برزیل است. به عبارت دیگر بازار نهایی، کشور برزیل است و قرار نیست مجددا به کشور دیگری صادر شوند.

اگر در سایت تریدمپ، اطلاعات جدول را بر اساس درصد رشد واردات سالانه مرتب کنیم، متوجه خواهیم شد که بین سالهای 2018 تا 2022، واردات چرم و پوست خام، کیومن و فضاپیما بین 900 تا 1300 درصد افزایش داشته است و احتمالا در آینده نیز رو به افزایش خواهد بود.

به همین صورت می توانید بارها جدول های سایت ترید مپ را به روش‌های مختلف مرتب کرده و نتیجه‌های جالبی به دست آورید. البته که برای آنالیز یک بازار، منابع متنوعی وجود دارد. برای آشنایی با نحوه بررسی و آنالیز بازار هدف، پیشنهاد می‌کنم مقاله «بهترین بازار صادراتی برای کسب و کار من چیست» را مطالعه کنید.

پتانسیل های صادرات به برزیل در 5 سال آینده

به گزارش وبسایت export potential map که بر اساس اطلاعات سایت سازمان تجارت جهانی (ITC)، شامل تعرفه، فاصله، روند صادرات و واردات بین کشورهای مورد نظر، شرایط صادرات به برزیل از کشورهای مختلف و بسیار موارد دیگر، محصولاتی که پتانسیل صادراتی بالایی دارند ارائه می‌دهد، محصولات مناسب برای صادرات ایران به برزیل طی 5 سال آینده از این قرار است:

HS کد نام محصول صادرات فعلی (میلیون دلار) پتانسیل صادرات (میلیون دلار) واردات برزیل (میلیون دلار) صادرات ایران (میلیون دلار) درصد تعرفه واردات برزیل برای ایران
310210 اوره 86 41 2100 821000 3
390120 و 390110 پلی اتیلن در اشکال اولیه با هر وزن مخصوص 24
290511 متانول (متیل الکل)0 8.6 388 1100 0
250300 گوگرد 5.4 0 215 118 0
250300 آلومینیوم غیرآلیاژی کارنشده 5.4 0 215 118 0
720712محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد 3.2 2.7 135 624 8
721420 نوار و میله های آهن آلیاژی و غیرآلیاژی 2.6 0 65 730 12
290531اتیلن گلیکول «اتاندیول» 2.1 0 67 440 12
290531لوازم آماده سازی و شارژ مجدد کپسول ها و نارنجک های آتش نشانی 2.1 0 67 440 12

با توجه به اطلاعات ارائه شده در این جدول، ایران از تمام ظرفیت خود برای صادرات اوره به برزیل استفاده کرده، با این حال با توجه به نیاز بالای برزیل به اوره، می‌توان به صادرات این محصول ادامه داد و همچنان پتانسیل خوبی برای ورود به بازار برزیل در این حوزه وجود دارد.

اما متاسفانه سایر محصولات این جدول اکثرا از دید بازرگانان و تولیدکنندگان ایرانی پنهان مانده و با وجود پتانسیل بالای بازار برزیل و توان ایران برای صادرات، هنوز هیچ صادراتی به برزیل صورت نگرفته یا ظرفیت صادراتی آن تکمیل نشده است.

ظرفیت های تجاری صادرات ایران به برزیل

آنچه در حال حاضر به برزیل صادر میشود، با آنچه برزیل به آن نیاز دارد یا در سالهای آینده نیاز خواهد داشت متفاوت است. مثلا طبق آمار، ایران قابلیت صادرات مقدار زیادی مواد شیمیایی به برزیل را دارد و اگر صادرات مواد شیمیایی ایران به برزیل در حد فعلی باقی بماند، طی 5 سال آینده این ظرفیت خالی خواهد ماند و ممکن است رقبای ما آن را برای برزیل پر کنند.

برزیل واردکننده و متقاضی طیف وسیعی از محصولات است که برخی – هرچند کمتر از بقیه – اما همچنان قابلیت صادرات دارند و با شناخت دقیق‌تر بازار برزیل قابل کشف و بهره‌برداری هستند. به علاوه گاهی کشورها ترجیح می‌دهند به هر دلیلی، محصول خاصی را از یک کشور به خصوص تأمین کنند (یا نکنند). از همین رو، با در نظر گرفتن شرایط صادرات به برزیل از ایران، بررسی آمار صادرات ایران به برزیل طی سال‌های گذشته اهمیت پیدا می‌کند.

·         تجارت محصولات کشاورزی برزیل

یکی از مهم‌ترین این موارد، محصولات کشاورزی است. با توجه به اینکه ایران تولید خوبی در این زمینه داشته و محصولات کشاورزی حجم قابل توجهی از صادرات ایران را به خود اختصاص می‌دهند، در صورت نیاز هرچند اندک برزیل به این دسته از محصولات، می‌توان از این قابلیت بهره برد.

به همین منظور ما آمار صادرات جهانی محصولات کشاورزی به برزیل را استخراج کردیم و مشخص شد اتفاقا این کشور طی سال 2022 حدود 233 میلیون دلار سیب و گلابی وارد کرده است. صادرات خشکبار و انواع آلو و هلو به برزیل نیز به ترتیب 102 و 70 میلیون دلار بوده است. البته برزیل اکثر این میوه ها را به کشورهای دیگر صادر می‌کند، اما در هر حال واردکننده است حتی اگر مصرف کننده نباشد و شما می توانید از این پتانسیل بهره ببرید. صادرات ایران به برزیل نیز در این حوزه، بیشترین ارزش را بعد از کودها داشته است.

هرچند نباید توقع افزایش نیاز برزیل به خرید محصولات کشاورزی از دیگر کشورها را داشت اما باید به خوبی از پتانسیل موجود بهره برد. طبق گزارش‌های اکسپورت پتانسیل مپ، ایران ظرفیت خالی برای صادرات سیب به برزیل به ارزش 970، کیوی به ارزش 845 و کشمش به ارزش 815 هزار دلار را دارد.

البته که طیف میوه‌های قابل صادرات به برزیل همچنان می‌تواند بیشتر باشد و نیاز به بررسی بیشتر دارد. بررسی ظرفیت‌های محصولات مختلف در یک کشور بخصوص یکی از همان کارهایی است که کارشناسان سولوتیس در جلسان مشاوره انجام می‌دهند. برای مشاهده سایر اطلاعاتی که در این جلسات به دست خواهید آورد به صفحه مشاوره صادرات مراجعه کنید.

برای صادرات به مشکل برخوردید و نیاز به مشاوره دارید؟

 

·         صادرات اوره به برزیل

در سال 2022، صادرات ایران به برزیل در این حوزه 86 میلیون دلار بوده است و در مجموع، برزیل 2.1 میلیارد دلار اوره از کل جهان وارد کرده است. پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که ظرفیت بازار برزیل برای خرید اوره از ایران در همین حد است و در حال حاضر ایران از تمام ظرفیت خود برای صادرات اوره به برزیل استفاده می‌کند. اما با توجه به نیاز بالای این کشور به اوره، تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان اوره می‌توانند برزیل را در مقاصد صادراتی خود قرار دهند.

از میان تمام صادرکنندگان اوره در جهان، کشورهای قطر، الجزیره، چین و روسیه بیشترین پتانسیل صادرات اوره به برزیل را دارند و ایران در جایگاه 14 این لیست قرار می‌گیرد. از میان چهار کشور اول این صف، همگی به جز چین از تمام ظرفیت خود برای صادرات اوره به برزیل استفاده کرده‌اند. قبل از ورود به بازار برزیل، رقبای خود را بشناسید، مزیت های رقابتی خود را مشخص کرده و حساب شده وارد شوید.

·         صادرات مواد شیمیایی آلی به برزیل

نگاهی به جدول ظرفیت‌های تجاری میان ایران و برزیل، نشان می‌دهد که بخشی از محصولاتِ دارای پتانسیل برای صادرات به برزیل در حوزه مواد شیمیایی آلی قرار می‌گیرند. برزیل در سال 2022 حدود 4.7 میلیارد دلار ترکیبات هتروسیکلیک، 2 میلیارد دلار ترکیبات آلی معدنی جدا، 2 میلیارد دلار اسیدهای نوکلئیک و 1 میلیارد دلار ترکیبات آلی گوگردی وارد کرده که البته تقریبا همه را به کشورهای دیگر صادر کرده است.

با اینکه صادرات ایرن به برزیل در این حوزه حدود 450 میلیون دلار بوده و از نظر ارزش دلاری چهارمین محصول صادراتی ایران به برزیل محسوب می‌شود، هنوز ظرفیت زیادی برای افزایش صادرات مواد شیمیایی آلی از ایران به برزیل وجود دارد. ایران، از میان مواد شیمیایی، پتانسیل صادرات متانول، اتیلن گلیکول، آمونیاک بدون آب، P-Xylene و سدیم هیدروکسید را دارد که تا سال 2022 تقریبا برای صادرات هیچ کدام به برزیل اقدامی نکرده است.

سابقه صادرات ایران به برزیل

طبق آمار گمرک ایران، صادرات ایران به برزیل در سال 1401 شامل انواع اوره، کائوچوی بوتادین (BR)، اسلاک واکس، انگور بی دانه (کشمش) و انواع پسته (تازه، خشک، بدون پوست) بوده است.

برخی محصولات دیگر از قبیل کف پوش‌های غیرمخملی، چرم و پوست و اجزاء حیوانات، برگه آلو، سنگ مرمر، ظروف شیشه‌ای، دستگاه‌های تولید صنعتی غذا و آماده‌سازی میوه، خرمای مضافتی، کود و … نیز در لیست صادرات ایران به برزیل به چشم می‌خورد.

اگر امکان صادرات این دست از محصولات به برزیل برایتان میسر است، بازرگانان برزیلی همین الآن خریدار هستند. در صورت تمایل، می‌توانید لیستی از اطلاعات تاجران برزیل را خریداری کنید. هر لیست، به یک محصول مشخص اختصاص دارد و به صورت تضمینی خریدار محصول شما خواهند بود. برای اطلاع از شرایط به صفحه «لیست مشتریان خارجی» مراجعه کنید.

چگونه اطلاعات تماس مشتریان خارجی محصولم را پیدا کنم؟

قوانین و شرایط صادرات به برزیل

اگر اکنون مطمئن شدید که برزیل می‌تواند بازار خوبی برای محصول شما باشد، وقت این رسیده که محصولتان را متناسب با ذائقه و قوانین بازار برزیلی آماده کنید تا مشتری نسبت به خرید ترغیب شده و فرایند صادرات به برزیل با سهولت انجام پذیرد. هر کشور قوانینی برای واردات محصولات خارجی به داخل خاک خود وضع می‌کند که این قوانین برای هر محصول متفاوت است. بهترین مرجع برای پیدا کردن قوانین و شرایط صادرات به برزیل مراجعه و استفاده از سایت سازمان توسعه تجارت ایران است. پیشنهاد می‌کنیم به این سایت مراجعه کرده و با وارد کردن HS کد محصول خود، قوانین برزیل برای آن را مشاهده کنید. اگر HS کد محصول خود را نمی‌شناسید می‌توانید از مقاله «روش های پیدا کردن HS کد» استفاده کنید.

به طور کلی، برای صادرات انواع کود (مانند اوره) به برزیل، محصول شما باید بتواند آزمون‌های مرتبط با بهداشت گیاهی (SPS) و سایر آزمون‌های مرتبط (میزان سموم، مقاومت و غیره) را با موفقیت پشت سر بگذارد. مجوزهای TBT (مرتبط با مشخصات فنی)، قوانین MAPA (مربوط به ترانزیت محصولات کشاورزی)، الزامات برچسب گذاری، الزامات کیفی، گواهی ثبت محصول در وزارت زراعت و … از دیگر قوانین و الزامات صادرات اوره به برزیل است. به همین ترتیب شرایط صادرات به برزیل را برای انواع محصولات می‌توانید استخراج کنید.

اطلاع از تمام قوانین و الزامات صادرات به برزیل می‌تواند روند پروسه صادرات را تسریع و تسهیل کند. برای به دست آوردن تمام این قوانین باید تحقیقات بازار انجام دهید. البته می‌توانید این امر را به کارشناسان ما بسپارید تا با انجام تحقیقات کامل و مفصل، گزارش دقیقی از قوانین و مقررات بازار هدف برای محصول مورد نظر شما را تهیه و در اختیارتان قرار دهند. برای اطلاع از جزئیات این گزارش به صفحه اطلاعات بازارهای صادراتی مراجعه کنید.

جمع بندی

همان طور که متوجه شدید، برای اینکه یک صادرات موفق و پرسود داشته باشید باید با برنامه به  این کار وارد شوید. اولین قدم، بررسی آمار و انتخاب بازار هدف با توجه به شرایط موجود است. با مشخص شدن بازار هدف، باید دست به تحقیقات بازار زد و اطلاعات کاملی از الزامات صادرات محصول به برزیل، ذائقه مشتری نهایی و … به دست آورد. در اینجا ما به صورت کلی این مراحل را با محوریت صادرات ایران به برزیل، مورد بررسی قرار دادیم تا با مسیر انجام کار آشنا شوید. در ضمن فراموش نکنید که بعد از انتخاب بازار هدف، باید برای آن بازار اقدام به بازاریابی کنید تا تاجران خریدار محصول شما بتوانند با یک سرچ ساده در گوگل شما را پیدا کنند. چک لیست اقدامات بازاریابی بین المللی را در این صفحه ببینید.

اگر تجربه ای در حوزه صادرات داشتید یا سوالی در ذهن شماست که پاسخ داده نشده، حتما از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید. نظرات شما همکاران عزیز، خستگی نوشتن مقالات را از تنمان بیرون می‌کند تا بتوانیم با انرژی مضاعف، مقالات جدید را با شما در میان بگذاریم.

منابع:

  1. وبسایت سازمان تجارت جهانی (ITC) برای استخراج آمار صادرات به برزیل
  2. وبسایت Potential Map برای بررسی پتانسیل های صادرات به برزیل
  3. وبسایت گمرک ایران برای بررسی آمار صادرات ایران به برزیل در سال گذشته
  4. وبسایت سازمان توسعه تجارت ایران برای بررسی قوانین و الزامات صادرات به برزیل

اگر این مطلب برایتان مفید بود آن را با همکارانتان به اشتراک بگذارید:

جامع‌ترین کارگاه عملیاتی بازاریابی صادراتی

با تدریس:

سبحان معینی: مدیر توسعه کسب و کار سولوتیس

اشکان بهرامی: صادرکننده فولاد و موسس پادکست صادراتی

امیرفرید جان‌نثار: مدیرعامل شرکت ایریسا دریا لجستیک

20+ ساعت آموزش کاربردی

40+ ساعت پروژه عملی

20% تخفیف زودهنگام تا 29 اسفند

فهرست مطالب

2 پاسخ

  1. راهنمای صادرات به برزیل عالی بود. لطفا در مورد صادرات به کانادا هم بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

whatsapp