مراحل صادرات | گام پنجم
وقتی شرایط لازم برای صادرات را در مجموعه خود کسب کردید و زیرساختها را بنا نهادید، وقت این است که برای فعالیتهای بازاریابی محصولاتتان در بازارهای صادراتی آماده شوید. این فعالیتها که با هدف پیدا کردن مشتری و نهایی کردن فروش انجام میشوند از ایجاد زیرساختهایی مانند وب سایت گرفته و به برقراری ارتباط با مشتری و عقد قرارداد ختم میشوند.
با اینکه بسیاری اوقات صادرکنندگان از طریق خرید لیست مشتری یا روشهای دیگر خودشان به دنبال مشتری میروند ولی با اجرای بازاریابی، از طریق حضور در شبکه های اجتماعی یا طراحی وبسایت، خود را در معرض دید مشتریان قرار خواهید داد. این روش به مراتب مفیدتر و موثرتر از این است که شما به دنبال مشتری بروید. چراکه زمانی از شما نمیگیرد، مشتریانی که شما را پیدا کنند در آن زمان به محصول یا خدمات شما نیاز دارند وچون خودشان شما را پیدا کرده اند راحتتر به اعتماد خواهند کرد.
بازاریابی برای مشتریان خارجی و در سطح بین المللی اندکی با بازاریابی در بازارهای داخلی متفاوت است و نکاتی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.
برای شروع فعالیتهای بازاریابی لازم است که یک سری ابزارهای بازاریابی را برای کسب و کار خود فراهم کنید. وجود این ابزارها برای هر کسب و کاری ضروری است و وقتی تصمیم میگیرید به بازارهای جهانی قدم بگذارید، وجود آن ضروریتر هم میشود. از جمله این ابزارها یا زیرساختها موارد زیر است:
یک نام مناسب که مشتریان بالقوه مجموعهی شما را با آن نام بشناسند، دارای معنا و مفهوم مناسبی باشد، به راحتی به خاطر بماند و خوش آهنگ باشد برای خود انتخاب کنید و دامنهای همنام با آن خریداری کنید تا مشتریان به راحتی بتوانند سایتتان را پیدا کنند.
بدون شک برای اینکه از سوی مشتریان هدف دیده شوید باید با زبانی که متوجه میشوند صحبت کنید. از همین رو لازم است تا محصولات و شرکت خود را به زبان بازار هدف در وبسایتتان معرفی کنید. وجود زبان انگلیسی نیز به عنوان یک زبان بینالمللی لازمه ورود به این بازار بزرگ است.
برای جذب مشتری و بازاریابی باید اطلاعات دقیقی از محصولات خود را در صفحات آنلاین در معرض نمایش بگذارید. این صفحات باید حاوی تصاویری واضح از محصول، ویژگیها، ابعاد، رنگ، نحوه استفاده و … باشند.
ارسال ایمیل از دامنه شرکت، به مشتریان نشان میدهد که ایمیل از یک منبع معتبر و قابل اعتماد ارسال شده است و احتمالاً نیاز به بررسی امنیت آن نیست. به علاوه ارسال ایمیل از شرکتهای دیگری چون جیمیل و یاهو اعتبار شرکت شما را زیر سوال میبرد.
تهیه کمپانی پروفایل
یک نمای کلی از تاریخچه، اهداف، محصولات یا خدمات، مزیتهای رقابتی، مشتریان، ساختار سازمانی و اطلاعات تماس شرکت خود را در یک برگه به صورت آنلاین و پرینت گرفته شده داشته باشید و برای معرفی خود به مشتریان از آن استفاده کنید.
پکیـــج دیجیتال مارکتینگ
طراحی وبسایت حرفهای
ثبت شرکت در دایرکتوریهای تجاری
راه اندازی شبکههای اجتماعی
برندینگ شرکت در فضای آنلاین
جذب و معرفی مشتریان خارجی
گزارش پیشرفت ماهیانه
ماهیانه از
20 میلیون تومان
پکیـــج بازاریابی صادراتی
طراحی وبسایت حرفهای
ثبت شرکت در دایرکتوریهای تجاری
راه اندازی شبکههای اجتماعی
برندینگ شرکت در فضای آنلاین
جذب و معرفی مشتریان خارجی
گزارش پیشرفت ماهیانه
انجام مذاکران فروش و قرارداد
ایمیل مارکتینگ
قیمت بعد از
ثبت درخواست
اکنون که ملزومات معرفی خود به مشتری را دارید وقت آن رسیده که با تبلیغات در رسانههای مختلف در معرض دید مشتریان قرار بگیرید.
امروزه سئو و تولید محتوا از بهترین روشهای بازاریابی است. در این روش برخلاف روشهای دیگر شما به صورت تهاجمی در جلوی چشمان مشتری ظاهر نمیشوید بلکه تنها زمانی مشتری میتواند شما را ببیند که موضوعی مرتبط با کار شما را سرچ کرده باشد. در این حالت شما به عنوان یک قهرمان عمل کرده، به کمک مشتری آمده و سوال او را جواب میدهید. به این ترتیب تأثیری به مراتب مثبتتر در ذهن مشتریان به جای خواهید گذاشت.
دایرکتوریهای تجاری فضای مناسبی برای ارائه اطلاعات تماس و خدمات شما به مشتریان است. از طریق این دایرکتوریها خریداران محصول میتوانند شما را پیدا کنند و با شما تماس برقرار نمایند.
حضور در شبکههای اجتماعی و ارتباط با مشتریان از طریق آنها، باعث جذب مشتریان بیشتر میشود.
در مرحله قبل، شما به دنبال مشتری نرفتید، بلکه فقط خود را در معرض دید قرار دادید. در این مرحله شما باید به سراغ آنها بروید. ما در مقاله زیر روشهای مختلف پیدا کردن مشتری را معرفی کردهایم.
پکیـــج حرفهای
آنالیز خریداران یک محصول
بررسی رکوردهای تجاری در سه یا پنج مقصد صادراتی
معرفی 100 مشتری واقعی محصول
ارائه جزئیات سابقه واردات مشتریان
پشتیبانی اختصاصی تا رسیدن به نتیجه
شروع از
10 میلیون تومان
پکیـــج اختصاصی
تمامی موارد پکیج حرفهای، به همراه:
نمایش جامعی از اطلاعات همه محصولها
معرفی کشورهای دارای پتانسیل برای ادامه مسیر شما
معرفی شرکتهای رقیب برای بازار شما
پشتیبانی اختصاصی تا رسیدن به نتیجه
بازگشت وجه در صورت نتیجه نگرفتن
بعد از اینکه از روشهای گفته شده، اطلاعات تماس مشتریان احتمالی خود را پیدا کردید، وقت آن است که با آنها ارتباط بگیرید و ایشان را به طریقی به خرید ترغیب کنید. این نحوه ارتباط گیری بسیار مهم است و در صورتی که به درستی انجام شود میتواند به افزایش فروشتان منجر شود. این ارتباط اولیه میتواند از طریق ارسال ایمیل معرفی، تماس تلفنی، جلسه آنلاین و دیدار حضوری باشد.
در ارسال ایمیل معرفی، آدرس ارسال کننده ایمیل، موضوع، ساختار ایمیل، قالب ظاهری و تنظیمات ایمیل بسیار مهمند. فراموش نکنید که درخواست خود را به طور واضح و روشن در ایمیل بیان کنید.
در ایمیلهایی که با هدف معرفی محصولات یا خدمات خود به مشتریان احتمالی ارسال میکنید باید به معرفی محصول یا خدماتتان پرداخته و در مورد ویژگیها، مزایا و شرایط فروش توضیح دهید. همچنین میتوانید شواهدی از موفقیت محصول نیز ارائه کنید. در نهایت ارائه اطلاعات تماس، دکمه درخواست برای اقدام را فراموش نکنید.
خبرنامههایی با محتوای مناسب و زمانبندی دقیق به لیست مشتریان احتمالی خود ارسال کنید. قرارگیری مداوم در معرض دید کاربران به آنها یادآوری میکند که میتوانند از محصولات شما خرید کنند. به علاوه به کمک این خبرنامهها میتوانید کاربرانتان را آموزش داده یا در آنها احساس نیاز به وجود آورید.
امروزه میتوان به جای برگزاری جلسات حضوری، به منظور صرفهجویی در وقت یا کنار زدن محدودیتهای جغرافیایی از جلسات آنلاین استفاده کرد. به این منظور میتوانید از گوگل میت، پیام تصویری (در اسکایپ، واتساپ، تلگرام و …)، زوم، مایکروسافت تیم و … استفاده کنید.
نمایشگاهها مکان مناسبی برای دیدار با مشتریان احتمالی است. در نمایشگاههای مرتبط با حوزه کاریتان میتوانید با غرفهداران و سایر بازدیدکنندگان برای داشتن همکاری صحبت نمایید.
دولتها به منظور ایجاد فرصتهای صادرات برای تجار و تولیدکنندگان، تورهایی را در غالب هیأتهای تجاری به کشورهای مختلف اعزام میکنند. این گروهها در این سفرها از نمایشگاهها و مراکز تولیدی و صنعتی دیدن میکنند که فرصت خوبی برای تعامل با مشتریان احتمالی است.
بعد از اینکه موفق به جلب رضایت مشتریان شدید، وقت ان است که با عقد یک قرارداد کامل و بدون اشکال، آنها را به مشتری نهایی تبدیل کنید. البته توجه داشته باشید که با وجود رعایت همه مواردی که در ادامه ذکر خواهد شد، پیشنهاد میشود قبل از انعقاد قرارداد با یک کارشناس حقوقی خبره مشورت کنید.
ما در سولوتیس، جهت ایجاد ارزش در مقیاس جهانی برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان داخلی، تیمی چابک، مسلط به دانش نوین صادرات و متعهد به خلق نتیجه را ایجاد نمودهایم. تیم ما با تسلط بر ابزارهای نوین بازاریابی بینالمللی، دسترسی به دادههای تحلیلی و کلان جهانی، بهرهمندی از دانش تحلیلی و داده کاوی، بستری مطمئن برای تحقق صادرات پایدار ایجاد نموده است.
لینک های مفید
ما در سولوتیس، جهت ایجاد ارزش در مقیاس جهانی برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان داخلی، تیمی چابک، مسلط به دانش نوین صادرات و متعهد به خلق نتیجه را ایجاد نمودهایم. تیم ما با تسلط بر ابزارهای نوین بازاریابی بینالمللی، دسترسی به دادههای تحلیلی و کلان جهانی، بهرهمندی از دانش تحلیلی و داده کاوی، بستری مطمئن برای تحقق صادرات پایدار ایجاد نموده است.
© 2019-2023 کلیه حقوق متعلق به شرکت توسعه تجارت سلیمان آرتا (سولوتیس) است.