مراحل صادرات | گام چهارم
اکنون که تحقیقات صادرات را انجام دادهاید و برای مراحل مختلف برنامهریزی کردهاید، لازم است زیرساختهایی که هر فرد یا شرکتی برای صادرات لازم دارد را در مجموعه خود ایجاد کنید. داشتن یک تیم صادرات، حضور مناسب در فضای آنلاین، کاتالوگ محصولات، داشتن فرآیند مشخص برای انجام فعالیتهای صادرات از جمله مواردی است که به اعتبار شرکت شما نزد مشتریان خارجی کمک خواهد کرد. به عبارت دیگر، بدون این زیرساختها جذب مشتری و ترغیب ایشان برای همکاری بسیار دشوار خواهد بود.
اکنون که تحقیقات صادرات را انجام دادهاید و برای مراحل مختلف برنامهریزی کردهاید، لازم است زیرساختهایی که هر فرد یا شرکتی برای صادرات لازم دارد را در مجموعه خود ایجاد کنید. داشتن یک تیم صادرات، حضور مناسب در فضای آنلاین، کاتالوگ محصولات، داشتن فرآیند مشخص برای انجام فعالیتهای صادرات از جمله مواردی است که به اعتبار شرکت شما نزد مشتریان خارجی کمک خواهد کرد. به عبارت دیگر، بدون این زیرساختها جذب مشتری و ترغیب ایشان برای همکاری بسیار دشوار خواهد بود.
معمولا در ابتدای شروع صادرات تیمی متشکل از ۳ تا ۵ نفر میتوانند با همکاری با یکدیگر این فعالیتها را انجام دهند.
ابتداییترین ابزاری که هر شرکتی برای معرفی خود به مشتریان باید داشته باشد وب سایت است. داشتن وب سایت حتی برای شرکتهایی که تنها در بازار داخلی فعالیت دارند و مشتریان ایرانی را هدف قرار دادهاند نیز واجب بوده و چهره معتبری به شرکت خواهد بخشید. حال فکر کنید یک مشتری خارجی که مطمئنا قبل از شروع مذاکره با شما در موردتان تحقیق خواهد کرد، چطور ممکن است بدون اینکه سایت شما را بیابد به ایمیل شما پاسخ دهد.
وب سایت شما باید به زبان بازار هدف نیز در دسترس باشد. به علاوه لازم است که خدمات یا محصولات شما را به روشنی معرفی کند. در صفحه «تماس با ما» نیز حتما راههای ارتباطی با خود و آدرس دفاترتان را قرار دهید.
کاتالوگ معمولاً شامل عکسهای محصول، توضیحات محصول، مشخصات فنی، بستهبندیهای مختلف، شیوههای ارسال محصول و سایر اطلاعات مربوط به فروش محصول است. اگر علاوه بر کاتالوگ فیزیکی از کاتالوگ آنلاین در سایت خود نیز بهرهمند باشد این موضوع میتواند احساس راحتی بیشتری را برای مشتریانتان برای شناخت بیشتر محصولات شما فراهم نماید.
مسلما حضور در شبکههای اجتماعی نظیر لینکدین یا فیسبوک، فرصت مناسبی است که خودتان را به مشتریان بازار هدف معرفی کنید. شما میتوانید با پستهایی که با دیگران به اشتراک میگذارید، خدمات و محصولاتتان را معرفی کرده و ایشان را از حضورتان در نمایشگاهها، تخفیفهای ویژه و فعالیتهای مجموعه خود آگاه کنید.
فراموش نکنید که فعالیت در شبکههای اجتماعی هم باید به زبان بازار هدف و با توجه به فرهنگ مشتریان هدف شما انجام شود.
در گام بعدی بطور دقیقتر به برخی زیرساختهای بازاریابی که در شروع فعالیت موفق شما تاثیرگذارند خواهیم پرداخت.
ما در سولوتیس، جهت ایجاد ارزش در مقیاس جهانی برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان داخلی، تیمی چابک، مسلط به دانش نوین صادرات و متعهد به خلق نتیجه را ایجاد نمودهایم. تیم ما با تسلط بر ابزارهای نوین بازاریابی بینالمللی، دسترسی به دادههای تحلیلی و کلان جهانی، بهرهمندی از دانش تحلیلی و داده کاوی، بستری مطمئن برای تحقق صادرات پایدار ایجاد نموده است.
لینک های مفید
ما در سولوتیس، جهت ایجاد ارزش در مقیاس جهانی برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان داخلی، تیمی چابک، مسلط به دانش نوین صادرات و متعهد به خلق نتیجه را ایجاد نمودهایم. تیم ما با تسلط بر ابزارهای نوین بازاریابی بینالمللی، دسترسی به دادههای تحلیلی و کلان جهانی، بهرهمندی از دانش تحلیلی و داده کاوی، بستری مطمئن برای تحقق صادرات پایدار ایجاد نموده است.
© 2019-2023 کلیه حقوق متعلق به شرکت توسعه تجارت سلیمان آرتا (سولوتیس) است.