شاید مطرح کردن این سؤال از سمت شرکتی که در زمینه مدیریت و پشتیبانی صادرات کار میکند، عجیب به نظر برسد زیرا بسیاری از افراد فکر میکنند که از نظر این شرکتها همه باید صادرکننده باشند چون صادرات یک روش عالی برای گسترش کسبوکار و بهدست آوردن سود بالاست. اما در واقع اینگونه نیست زیرا صادرات برای همه مناسب نیست؛ شاید برای بعضی از کسبوکارها در زمانهای خاصی و در جهت توسعه کسبوکار مناسب باشد اما برای برخی ممکن است هرگز مسیر درستی نباشد.
صادرات موفق و پرسود چگونه حاصل میشود؟
شرکت ما به طور مرتب به مشتریان خود توصیههایی در مورد گامهایی که باید برای آمادهسازی کسبوکار خود برای صادرات بردارند، ارائه میدهد. بهتر است این توصیهها را قبل از هرگونه اقدام برای فعالیت در بازارهایی غیر از بازار داخلی به کار بگیرید. برای ما بسیار مهم است که با کسبوکارهایی همکاری داشته باشیم که گزینه مناسبی برای صادرات هستند و در موقعیتی قرار دارند که میتوانند حداکثر سود را کسب کنند.چرا میخواهید صادرات کنید؟ اولین سؤال مهم و حیاتی است که ما از هر مشتری بالقوهای میپرسیم و اکیداً به شما نیز توصیه میکنیم که پیش از اختصاص هر گونه انرژی، زمان و منابعی برای گسترش بینالمللی کسبوکارتان از خودتان این سؤال را بپرسید.
از خودتان بپرسید که چه چیزی باعث شد که شما به صادرات به عنوان یک استراتژی برای کسبوکارتان فکر کنید. شاید رشد کسبوکار شما در بازار محلی کند شده باشد و فرصت بعدی را در خارج از کشور میبینید؟ شاید رقبای شما در حال صادرات هستند و شما نیز میخواهید وارد عمل شوید؟ یا شاید هم از طریق وبسایتتان تقاضاهایی برای صادرات محصول دریافت کردهاید؟ با اینکه همهی موارد گفته شده، دلایل خوبی برای صادرات به نظر میآیند اما قبل از اینکه شروع به کار کنید باید کمی تحقیق، مطالعه و خودارزیابی داشته باشید و دلایل و انگیزههایتان را از انجام این کار بررسی کنید.
کار با ابزارهای صادراتی، تحلیل اطلاعات تجاری، جلب اعتماد مشتریان خارجی، یافتن مشتری خارجی، فرایندهای عملیاتی صادرات
2 پاسخ
کیفیت محصولات خیلی مهم هست. باید بدونید که در صحنه بین المللی و جایی که تجارت آزاد وجود داره، بهترین محصول از بهترین کشور به بازار هدف شما صادر میشه. مثلا قهوه از برزیل به کل دنیا صادر میشه یا موز از اکوادور. باید بدونید که کدوم محصول ایران در دنیا پرطرفدارتر هست تا راحت تر بتونید مشتری دائمی پیدا کنید.
بله استانداردهای بازار هدف حتما باید در نظر گرفته بشه. برای اطلاع از استانداردهای مورد نیاز کالای صادراتی خودتون در بازار هدف میتونید با ما تماس بگیرید.