صادرات موفق و پرسود چگونه حاصل می‌شود؟

شاید مطرح کردن این سؤال از سمت شرکتی که در زمینه مدیریت و پشتیبانی صادرات کار می‌کند، عجیب به نظر برسد زیرا بسیاری از افراد فکر می‌کنند که از نظر این شرکت‌ها همه باید صادرکننده باشند چون صادرات یک روش عالی برای گسترش کسب‌وکار و به‌دست آوردن سود بالاست. اما در واقع این‌گونه نیست زیرا صادرات برای همه مناسب نیست؛ شاید برای بعضی از کسب‌وکارها در زمان‌های خاصی و در جهت توسعه کسب‌وکار مناسب باشد اما برای برخی ممکن است هرگز مسیر درستی نباشد.

صادرات موفق و پرسود چگونه حاصل می‌شود؟

شرکت ما به طور مرتب به مشتریان خود توصیه‌هایی در مورد گام‌هایی که باید برای آماده‌سازی کسب‌وکار خود برای صادرات بردارند، ارائه می‌دهد. بهتر است این توصیه‌ها را قبل از هرگونه اقدام برای فعالیت در بازارهایی غیر از بازار داخلی به کار بگیرید. برای ما بسیار مهم است که با کسب‌وکار‌هایی همکاری داشته باشیم که گزینه مناسبی برای صادرات هستند و در موقعیتی قرار دارند که می‌توانند حداکثر سود را کسب کنند.چرا می‌خواهید صادرات کنید؟ اولین سؤال مهم و حیاتی است که ما از هر مشتری بالقوه‌ای می‌پرسیم و اکیداً به شما نیز توصیه می‌کنیم که پیش از اختصاص هر گونه انرژی، زمان و منابعی برای گسترش بین‌المللی کسب‌وکار‌تان از خودتان این سؤال را بپرسید. از خودتان بپرسید که چه چیزی باعث شد که شما به صادرات به عنوان یک استراتژی برای کسب‌وکار‌تان فکر کنید. شاید رشد کسب‌وکار شما در بازار محلی کند شده باشد و فرصت بعدی را در خارج از کشور می‌بینید؟ شاید رقبای شما در حال صادرات هستند و شما نیز می‌خواهید وارد عمل شوید؟ یا شاید هم از طریق وب‌سایت‌تان تقاضاهایی برای صادرات محصول دریافت کرده‌اید؟ با اینکه همه‌ی موارد گفته شده، دلایل خوبی برای صادرات به نظر می‌آیند اما قبل از اینکه شروع به کار کنید باید کمی تحقیق، مطالعه و خودارزیابی داشته باشید و دلایل و انگیزه‌هایتان را از انجام این کار بررسی کنید.

انگیزه شما از صادرات چیست؟

این تفکر که ما می‌توانیم به چندین و چند کشور صادرات داشته باشیم تا شاید سودمان را بالا ببریم اصلاً دلیل قانع کننده‌ای برای صادرات نیست زیرا خیلی مهم است که صادرات در استراتژی کلی کسب‌وکار شما جایگاه مناسبی داشته باشد. شاید هدف شما این باشد که مثلاً طی ۵ سال آینده شرکت خودتان را دو برابر کنید. قطعاً این یک هدف مناسب است اما بدون بررسی و برنامه‌ریزی دقیق، به نظر واقع‌بینانه نمی‌آید. حتی ممکن است خیلی محتاطانه باشد و شرکت شما ظرفیت رشد بیشتری داشته باشد. نکته مهم این است که شما به اطلاعاتی نیاز دارید که بتوانید تصمیمات خود را بر اساس آن‌ها تنظیم کنید. تمایل به انجام کاری در جهت رشد و پیشرفت، کاملاً خوب و پسندیده است اما آیا واقعاً شما توانایی انجام آن را دارید؟ به هیچ عنوان صادرات را به دلیل غرورآفرین بودن، یافتن فرصت برای سفرهای خارجی و بهتر کردن تصویر کسب‌وکار‌تان شروع نکنید. خوب است بدانید که سفرهای کاری سخت، گران و زمان‌بر هستند. قبل از ادامه کار به این فکر کنید که چرا می‌خواهید صادرات کنید و به چه چیزهایی می‌خواهید برسید. دلایلتان را بنویسید و اجازه دهید که چند روز بگذرد سپس دوباره به سراغ لیستتان بروید و بررسی کنید که آیا دلایلتان منطقی‌اند یا نه؟ آیا پس از گذشت چند روز و بعد از کمی تفکر، همچنان با محرک‌ها و انگیزه‌های خود برای صادرات راحت هستید؟ اگر جوابتان بله است پس عالی است و حال می‌توانید به مرحله بعد بروید، در این مرحله قرار است مناسب بودن صادرات برای شرکت شما بررسی شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب “آیا شما آماده شروع صادرات هستید؟” را مطالعه بفرمایید.

به این نوع مقالات علاقه دارید؟

در خبرنامه ما عضو شوید تا مطالب مشابه را در ایمیل خود دریافت کنید.

دیدگاه (2)

  • محمد پاسخ

    کیفیت محصولات خیلی مهم هست. باید بدونید که در صحنه بین المللی و جایی که تجارت آزاد وجود داره، بهترین محصول از بهترین کشور به بازار هدف شما صادر میشه. مثلا قهوه از برزیل به کل دنیا صادر میشه یا موز از اکوادور. باید بدونید که کدوم محصول ایران در دنیا پرطرفدارتر هست تا راحت تر بتونید مشتری دائمی پیدا کنید.

    10 آبان 1400 در 08:24
    • Nesa zangi پاسخ

      بله استانداردهای بازار هدف حتما باید در نظر گرفته بشه. برای اطلاع از استانداردهای مورد نیاز کالای صادراتی خودتون در بازار هدف میتونید با ما تماس بگیرید.

      10 آبان 1400 در 21:16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

whatsapp