پیدا کردن مشتری خارجی

برای پیدا کردن مشتری خارجی میتوانید به یکسری وبسایتهای خاص، حضور در نمایشگاهها، آمار شرکتهای واردکننده و ... استفاده کنید.

پیش از پیدا کردن مشتری

یکی از متداول‌ترین سوالات افرادی که قصد صادرات دارند این است که چطور می‌توانند خریداران کالای خود در دیگر کشورها را پیدا کنند. و البته بعضی به این مسئله مهم توجه نمی‌کنند که برای پیدا کردن مشتری باید ابتدا بازار هدف یا مقصد مشخص باشد. پیدا کردن بازار هدف صادراتی نیز فوت و فن‌هایی دارد که در بحث «انتخاب بازار مناسب برای صادرات» توضیح دادیم.

برای پیدا کردن مشتری

ما در مقاله «پیدا کردن مشتریان خارجی برای صادرات» از نحوه پیدا کردن مشتریان خارجی در نمایشگاه‌های بین المللی، در دایرکتوری‌ها، فضای آنلاین، خرید لیست، تماس با کنسولگری و … پرداخته و سایت‌هایی معتبر برای معرفی مشتریان بین‌المللی معرفی کردیم. برای مراجعه به این مقاله بر روی لینک زیر کلیک کنید.

بعد از پیدا کردن مشتری

بسیاری از افراد با اینکه فهرستی از نام و اطلاعات مشتریان خارجی را در دست دارند، موفق به فروش محصول خود نمی‌شوند. اصول مذاکره و متقاعدسازی مشتری حتی برای یک مشتری هم‌زبان و هم‌وطن نیز نیاز به آموزش دارد چه برسد به یک مشتری از یک کشور و فرهنگ دیگر که با زبانی غیر از زبان ما صحبت می‌کند. ما ظرافتهای این کار را در مقاله «موفقیت در مذاکره با مشتریان خارجی برای صادرات» به طور مفصل شرح داده‌ایم.

از آنجا که بسیاری از اوقات، برقراری ارتباط با یک مشتری خارجی از طریق ایمیل صورت میگیرد، لازم است تا با اصول نامه نگاری و ایمیل مارکتینگ B2B نیز آگاه باشید.

راهنمای شروع صادرات

whatsapp